top of page
  • talbe4

רוחות של שינוי ועריכה עצמית

לא היה לי קל לקבל את ההחלטה הזו,

של להיות "פחות הוצאת ספרים"

ויותר "מקום שעוזר לסופרים

להוציא בעצמם, הכי טוב שאפשר"

(הנה דרך אחת שבה אני עושה את זה)

היו לי כמה שיקולים.

ראשית, "הוצאת ספרים", היום,

זה סך הכל עניין טכני.

זה בית הפקה, בעצם, בית חרושת כזה.

יש שם המון מומחיות תשומת לב

(אם עושים את זה נכון)

אבל אין שם לב.

לא יודע אם הרגשת, אבל אני איש של לב.

של יצירה. של רעיונות.

ושל להתלהב מעולמות חדשים.

שנית, הצלחה של בית הפקה תמיד תגיע

על חשבון הסופרים שלה,

כי האינטרס המובנה של ההוצאה

(לא משנה איך קוראים לה)

הוא להשקיע כמה שפחות.

אני חושב שכולם רואים לזה

דוגמאות חיות, בימים אלה ממש.

בשנתיים האחרונות אני מתגרד בכל הגוף,

כי זה פשוט לא אני.

אני לא יכול נפשית "להשקיע פחות"

(אני משלם על זה מחיר כלכלי כבד ביותר)

באנשים שהפקידו את הספר שלהם בידיי.

שלישית,

האג'נדה שלי תמיד היתה שהספר

צריך לצאת על ידי מי שכתב אותו,

שהזכויות יישארו שלו, שהלב שלו

יישאר ברשותו.

ככה אפשר לשלוט בספרים שלך,

בלב שלך, לתמיד. להוריש אותו הלאה.

ואני גם אדם שמלמד.

במהות שלי.

רואים את זה 4 פעמים בשבוע,

באקדמיה, ובעיקר בעריכות אונליין.

מה לבית הפקה וללימודי כתיבה ועריכה?

כלום ושום דבר.

אז קיבלתי את ההחלטה,

לתת מקסימום כוח וידע לכותבים עצמם,

וסיוע ועזרה במקומות שצריך.

ומרגע שקיבלתי, אני מיישם אותה.

אתמול החל המחזור הראשון

(כבר אי אפשר להצטרף)

של קורס הכתיבה הזורמת

שמעבירה יעל שלמון ברנע,

שעוזר לכותבים לכתוב עברית יותר טובה.

ובשבוע הבא, ביום שלישי (21:00),

מתחיל קורס הדגל שלנו,

שמעבירה אושרית אוחנה.

הקורס הזה הוכן במיוחד

למי שחייבים לחסוך המון כסף

(אבל באמת המון כסף)

בעריכה הספרותית של הספר שלהם,

או שרוצים לשדרג אותו משמעותית

לקראת הגשה להוצאות ספרים של ממש.

אני רוצה שמקסימום כותבים יירשמו אליו,

כי הוא מעניק את הכלים הכי מקצועיים

למעבר בין דראפט ראשון לשלישי

ומאפשר לסופרים לשדרג לבד

את הספרים שלהם.

לפעמים זה כל מה שצריך.

בגלל זה אני מוכן אפילו,