תהליך העבודה הייחודי שלנו

הספר הוא החלום שלך. אסור שהוא יתפספס או יצא בינוני. 


בעינינו, אסור להמר על האיכות שלו או על ההצלחה שלו. עדיף לתת לו הכל כדי להבטיח את האיכות שלו, ולכן, אנחנו משקיעים בהצלחת הספרים שיוצאים לאור דרכנו הרבה יותר מכל מערכת אחרת בישראל. 
 

אנחנו נעביר אותו תהליך יסודי, מורכב, שמביא בחשבון גם את הפסגות האומנותיות אליהן הספר יכול להגיע – וגם את המטרות השיווקיות שלו. לתהליך הזה יש תוצאות מוכחות, והוא מורכב מחמישה שלבים מרכזיים:

1. חשיפת "הרעיון הגדול" 

 

מנסיוננו הרב, כמעט כל כתב יד שמוגש לנו הוא קצה הקרחון של מה שהמחבר באמת רצה לומר. אנחנו פיתחנו שיטה סדורה וברורה לחשיפת הרעיון הגדול באמת של הספר שלך. כל תהליך עריכה שלנו חייב להיפתח בגילוי הרעיון הגדול באמת. 


בתהליך הרעיון הגדול אנחנו שמים דגש חזק על חיבור בין האומנות שלך לבין השיווק של הספר שלך. אנחנו מוצאים את קו הזהב המקשר בין מה שבאמת בוער בתוכך, בין היצירה הנכתבת שלך, ובין מה שבוער בקהל היעד שלך לקרוא.
 

תהליך זה מתבצע במהלך 1-3 פגישות בתחילת העריכה, על ידי סגל מקצועי בכיר. הוא המגדלור שלאורו נערכים כל השלבים הבאים. 

 

2. עריכת מבנה הספר

בכל ספר, בין אם הוא פרוזה, סיפור חיים או עיון, חבוי מבנה אופטימלי שיהפוך אותו לגרסה החזקה ביותר שלו. המבנה הזה נגזר מתוך הרעיון הגדול שכבר גובש, ויש לו משמעויות אדירות בכל הקשור לחוויית הקריאה ולהמלצות הסופיות של הקוראים.


 את המבנה המדוייק הזה אנחנו בונים יחד איתך, תוך הפעלת טכניקות מבנה מתקדמות שהוכחו כאפקטיביות ביותר. תהליך זה עוסק בעלילה, בדמויות, ובבניית העולם. הוא מתבצע על כתב היד, או כליווי במהלך הכתיבה עצמה.
 

עריכת המבנה מושלמת, ברוב המקרים, תוך 3-8 שבועות מההחלטה על הרעיון הגדול.

3. עריכה סגנונית

רק בשלב זה מגיע תור הליטוש הסגנוני. כאן אנחנו עוסקים בשפה עצמה, במילים, במשפטים, בפסקאות. כאן הקסם הרעיוני הופך למציאות בשר וטקסט. כאן הדמויות מקבלות את השפה הייחודית שלהן. כאן הפסקאות הופכות לגאוניות. כאן מתבססת חווית הקריאה הכמעט סופית של הספר. 


תהליך זה עשוי לארוך מספר חודשים, בהתאם לאורך הספר ולעומק הטיפול בטקסט.
 

סופרי ביכורים רבים טועים לחשוב שהעריכה הספרותית עוסקת רק בחלק השני או השלישי, ובכך מפספסים את החיבור האמיתי לקוראים ופוגעים בסיכויי ההצלחה של הספר. 
 

רק בבית העורכים, כל שלושת השלבים האלה יחד מתמזגים ובאים לידי ביטוי במהלך העריכה הספרותית. 
 


4. עריכת לשון, הגהות, QA 

עם סיום העריכה הספרותית הספר עובר לעריכת לשון, תוך שמירה על קשר הדוק עם צוות העריכה הספרותית. הקשר הזה חשוב ביותר, שכן עריכת לשון שאינה מודעת לשיקולים הספרותיים פשוט תהרוס את המבנה העדין שיצרת לספר שלך, ותפגום באיכותו האומנותית.

במהלך התהליך כולו הספר עובר שלוש נקודות QA (בקרת איכות): אישור אאוטליין המבנה, אישור העריכה הסגנונית, ואישור איכות עריכת הלשון.

 

מלבד זאת, הטקסט עובר שתי הגהות: לפני עימוד ואחרי עימוד.  שתי הגהות נפרדות אלה נועדו לנפות גם את השגיאות הקטנות ביותר ולנכש את העשבים השוטים שמסתתרים (תמיד) בין השורות. כמובן שאף תהליך אינו מושלם, אבל אנחנו באמת משתדלים שיהיה.

5. דחיפה שיווקית להצלחת הספר

התמיכה והמעטפת השיווקית שאנחנו מעניקים לספר שלך מורכבת משיווק פאסיבי (אלמנטים הקשורים לספר עצמו) ומשיווק אקטיבי, בעת ההשקה ולאורך זמן.


המעטפת השיווקית הפאסיבית של הספר מורכבת מטקסט גב שיווקי ומבריק, עמוד ראשון ערוך במיוחד כדי למשוך קוראים פנימה, כריכה שיווקית המעוצבת על ידי המעצבים הטובים ביותר שניתן למצוא בישראל, ואלמנטים נוספים שהם בבחינת סודות מקצועיים. 
 

אנחנו לא מסתפקים בזה.
 

אנחנו מעניקים לסופרים שלנו עזרה אקטיבית יוצאת דופן בהשקת הספרים שלהם, בין אם מדובר בהדסטארט (מימון המונים) ובין אם מדובר בהשקות רגילות. אנחנו משגרים את הספרים שלהם לקהל הקוראים הממליצים שלנו, אנחנו מראיינים אותם לקראת יציאה, אנחנו מפיצים את הבשורה לאלפי חברי הקהילה שלנו ואנחנו דוחפים אותם באמצעים נוספים אותם נוכל לחשוף רק לאחר תחילת התהליך.
 

בזכות צעדים אלה  חלק עצום מהספרים שיצאו בעזרתנו זכו להצלחה מסחרית (כמובן שלכל ספר יש רף הצלחה שונה, שתלוי בקהל היעד שלו), והחזירו את הוצאות ההפקה במהירות.