• talbe4

כריכה לספר שלך, איך בוחרים אותה?

איך לבחור כריכה לספר שלך?


(נכתב כי אנחנו בעונת הכריכות וכי המון המון סופרים וסופרות מוצאים עצמם בהתלבטות חמורה ואף בוחרים הפוך! ממה שצריך)

מה תפקיד הכריכה, קודם כל?

לקרוא

לקורא הרעב של הספר.

(זה שאם ידע על מה הספר הוא יהיה חייב לקרוא אותו)

ממש לקרוא לו. להגיד לו, "היי, זה ספר בשבילך!"

איך עושים את זה?

פשוט.

נגיד, אם מישהו היה רואה אותי ברחוב מרחוק, איך הוא היה קורא לי? "היי, לירון! היי!"

והייתי מסתובב.

נניח שהוא לא היה יודע את שמי, אבל הייתי חבוש בכובע. איך הוא היה קורא לי?

"היי, אתה עם הכובע!"

והייתי מסתובב.

אותו היגיון עובד גם על מדפי הספרים והחנויות האינטרנטיות.


הכריכה צריכה לקרוא לקורא (או לקוראת) בשמו (או בשמה).

כלומר: היא צריכה להיות ראי לזהות שלו. ועדיף: לזהות הנתפסת שלו.

אם, למשל, הספר מיועד להיקרא קודם כל על ידי נשים דתיות (היי סיון, זה אלייך) אז הכריכה צרכה להיות ראי של האשה הזו.


אנשים מתחברים אוטומטית לתמונה של עצמם.


אם הספר מיועד קודם כל לטיילנים יוצאי הודו (היי אמיר, זה אליך) אז הכריכה צריכה לשדר "טיילתי בהודו".

וכן הלאה.

הקורא היא קוראת בגיל 50 שמרגישה בודדה?

היא (או התחושה) צריכים להיות בכריכה.

הקורא רואה את עצמו בסרט מתח?

הוא (או הסרט) צריכים להיות בכריכה.

הוא, או היא, מחפשים לפחד?



הפחד יהיה בכריכה.

הוא, או היא, מחפשים להתחבר להעצמה נשית?

ההעצמה תהיה בכריכה.

כל היתר כבר פחות חשוב.

כריכה יותר או פחות יפה, זה פחות חשוב.

זו כבר טכניקה.

אבל הכיוון הכללי - הוא יקבע יותר מכל אם מישהו יבדוק את הספר שלך...

או יפנה לספר שיקרא לו יותר חזק.

אז, האם הקוראים ה"רעבים" שלך

רואים את עצמם בכריכה שלך?


לירון פיין


25 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

קודם כל, הקדמה (ויום אחרון למבצע): אנחנו מתחילים שנה חדשה, ובהחלט יכולות להיות לנו - לך ולי - ציפיות גדולות ממנה. השנה הזו הכנסנו 5 ספרים לרשימת 100 האהובים של EVRIT, כמעט יותר מכל הוצאה אחרת בישראל,